X

Kino emancipacije, drugi ciklus

Kino emancipacije nastavlja s antipedagogijom filma.
 

Novi ciklus posvećen je žanru screwball komedije, s naglaskom na njezin podžanr koji se naziva “komedijom ponovnog vjenčanja” – skupini filmova snimljenih tridesetih i četrdesetih godina u okviru holivudskih studija koji ponavljaju neke od osnovnih obrazaca klasične Shakespeareove romantične komedije. Bit ovog žanra čini problem ženske emancipacije kroz dijalog o pravdi, odnosno prirodi braka i odnosu muškarca i žene unutar patrijarhalnog sustava. Cilj novog ciklusa Kina emancipacije jest da, uz čitanje tekstova autora koji ove filmove koriste kao ilustraciju filozofskih pojmova, dakle svega onog što “veseli pedagoga”, kako kaže Jacques Rancière, nastupimo antipedagoški i pokušamo misliti ono nemišljeno u okviru filozofije: užitak koji gledateljima pruža ovaj zamrli žanr.

 

Kino emancipacije otvoreno je svim posjetiteljima, a vodit će ga Leonardo Kovačević, Tomislav Šakić i Ante Jerić. Naši susreti zamišljeni su kao projekcija filma uz uvod organizatora, raspravu nakon filma, te pripremu, prevođenje i komentiranje literature posvećene screwball komediji.

 

U sklopu programa koji započinje početkom listopada bit će prikazani sljedeći filmovi:

The Awful Truth, r. Leo McCarey (1937)

Nothing Sacred, r.William Wellman (1937)

Bringing Up Baby, r. Howard Hawks (1938)

Bluebeard’s Eight Wife, r.Ernst Lubitsch (1938)

The Philadelphia Story, r. George Cukor (1940)

My Favorite Wife, r. Garson Kanin (1940)

The Lady Eve, r. Preston Sturges (1941)

Two-faced Woman, r.George Cukor (1941)

Ball of Fire, r.Howard Hawks (1941)

Arsenic and Old Lace, Frank Capra (1944)

Cluny Brown, r.E.Lubitsch (1946)

Adam’s Rib, r.George Cukor (1949)

It’s a Mad Mad Mad Mad World, r.Stanley Kramer (1963)

Man’s Favorite Sport, r. H.Hawks (1964)

What’s Up, Doc, r.Peter Bogdanovich (1972)

Noises Off, r. Peter Bogdanovich (1992)