X

O screwball komediji:

Kino emancipacije, drugi ciklus (1): Strašna istina

utorak, 11.10.2016., 20:00h @ MaMa

Novi ciklus Kina emancipacije otvaramo filmom Strašna istina.

Najprije zaplet: Lucy (Irene Dunne) i Jerry (Cary Grant) dobrostojeći su bračni par s Manhattana. Kad Jerry nakon dužeg izbijanja od kuće pokuša slagati Lucy da je bio na Floridi te kad se Lucy pojavi u društvu šarmantnog učitelja, oboje će zaključiti da je njihovu braku došao kraj i pokrenuti brakorazvodnu parnicu. No, put do najavljenog rastanka je dug, grbav, pogrešan i, prije svega, urnebesno smiješan: komedija, a ne tragedija.
 

Komedije iz razdoblja velike depresije preuzeli su zadatak “stvaranja nove žene”. Ona je, na simboličkoj razini, bila kći predvodnica prve faze američkog feminističkog pokreta koja je kulminirala dobivanjem prava glasa u dvadesetim godinama prošlog stoljeća. Filmovi koje ćemo gledati u ovom ciklusu Kina emancipacije, i koje veličanstveno predstavlja Strašna istina, mogu biti shvaćeni kao parabole o fazi u razvoju svijesti u kojoj se javlja borba za reciprocitet ili jednakost svijesti između muškarca i žene, kao studija o uvjetima pod kojima ova borba za priznanje ili zahtjev za prepoznavanjem jest borba za međusobnu slobodu, posebno za gledišta koja imaju jedno o drugom. Ovo daje žanru screwball komedije, a posebno komediji ponovnog vjenčanja kao njezinom podžanru, utopijski karakter. Filmovi komedije ponovnog vjenčanja njeguju viziju za koju znaju da se ne može u potpunosti pripitomiti i naseliti u svijetu koji znamo. Ta nepripitomljivost i nemogućnost vizije da se naseli unutar postojećeg svijeta ima vrlo uočljivu narativnu posljedicu: u Strašnoj istini, kao i u ostalim primjercima žanra, izostaje proslava ili obred kakav bismo očekivali u klasičnoj komediji. Taj narativni otklon i subverzija tradicije rezultat je unutarnje logike radnje. Iako film poštuje sretni kraj kao odliku roda komedije te se par koji se na početku filma razvodio na koncu pomirio u pastoralnom ambijentu, proslava koja bi bila koodificirana od strane zajednice izostaje. Lucy i Jerry svoju sreću moraju pronaći sami, isključivo uz pomoć vlastitih sposobnosti da, improvizirajući, zajedno stvore svijet u kojem će živjeti, s onu stranu bilo kakve društveno sponzorirane ceremonije.
 

Film je odlučno prošao kod publike i kritike te je redatelju Leu McCareyju, koji je zanat ispekao tijekom dvadesetih godina u studiju Hala Roacha, donio prvog Oscara. Uz redateljsko umijeće McCareyja kao velikog komediografa i režisera, film svoju magiju duguje sretnom odabiru glumačkog para koji se odlično snašao u izmjeni ubojitih replika: Irene Dunne zasjala je kao nikad prije, dok je u holivudsku orbitu lansiran Archibald Alexander Leach, poznatiji kao Cary Grant. Njegov lik, definiran ovim filmom, postat će zaštitni znak žanra: nekoliko godina kasnije u Grant će Hawksovoj arhetipskoj “komediji ponovnog vjenčanja – Njegova djevojka Petko (1940) – ponoviti ulogu zgodnog i dovitljivog protagonista koji se našao u složenom odnosu koji se ne može prekinuti, ali ni nastaviti na isti način.
 

Sve to čini Strašnu istinu idealnim filmom za početak našeg ciklusa.

louboutin pas cher louboutin pas cher louboutin pas cher louboutin pas cher louboutin pas cher peuterey outlet peuterey outlet peuterey outlet peuterey outlet peuterey outlet peuterey outlet moncler outlet woolrich outlet woolrich outlet online woolrich outlet bologna lancel pas cher slancel pas cher lancel pas cher lancel pas cher lancel pas cher lancel pas cher hogan outlet online hogan outlet online hogan outlet online hogan outlet online hogan outlet online kate spade outlet coach outlet michael kors outlet