Povodom hrvatskog izdanja važne studije Kinematički način proizvodnje – Ekonomija pažnje i društvo spektakla američkog teoretičara Jonathana Bellera u nakladi Jesenski & Turk, Vizualni kolegij i Kratke slike organiziraju razgovor Sergeja Pristaša i Ante Jerića o tezama te bitne knjige koja raspravlja o vezi kina i kapitalizma, uz autorovo video-obraćanje.
Kinematografija je paradigmatski primjer toga kako kapital konstruira čin gledanja kao produktivni rad. Jonathan Beller izvodi taj zaključak istražujući filmske inovacije protekloga stoljeća, od revolucionarne sovjetske kinematografije i biheviorizma preko psihoanalize do suvremenog hollywoodskog filma, te donosi analizu industrijalizacije percepcije s kojom živimo sve do danas.
Da sve ne ostane na govoru, pripremili smo i intrigantni filmski program. Premijerno prikazujemo Hedoniste (2016.) čuvenog kineskog redatelja Jiaa Zhangkea, kao i film iznenađenja Ane Hušman.
Jia Zhangke, na tragu Bellerove teze da je “kinematografija deteritorijalizirana tvornica koja produljuje radni dan u prostoru i vremenu introjicirajući pritom jezik sustava kapitala u osjetilnost”, proširuje područje rada u područje slobodnog vremena, područje ne-rada, područje dokolice, područje gledanja izvan i nevezano uz formalni radni proces, područje puke egzistencije. [istinski festivalski dragulj : Novi list]
* u suradnji s programom Kratke slike Kulture promjene Studentskog Centra.