Film nestaje iz kina, a ono samo lagano gubi status masovnog medija. Kino je svojim nastankom bilo omogućilo autonomni društveni modus opažanja koji se razlikovao od svih drugih oblika umjetnosti. To su noseće teze Larsa Henrika Gassa koje on brani u svojoj namjerno kontroverznoj i informativnoj zbirci eseja koju Multimedijalni institut u svojoj ediciji Vizualni kolegij objavljuje na engleskome jeziku.
Gass analizira društvene i ekonomske uvjetovanosti jednog post-kinematografskog trenutka kroz primjere televizije, interneta, filmskih festivala, izložbi i muzeja.
No, prije svega, Film and Art After Cinema je manifest koji zagovora jedan specifičan modus opažanja, vođen mišlju da tek u trenutku kada je kino nestalo možemo pojmiti što je ono doista. Pa nam stoga pouke iz povijesti kina i njegova kritika trebaju kao nikad prije.
Lars Henrik Gass je direktor međunarodnog Festivala kratkog filma u Oberhausenu (Njemačka) i su-urednik publikacija Provokation der Wirklichkeit. Das Oberhausener Manifest und die Folgen (2012) i after youtube. Gespräche, Portraits, Texte zum Musikvideo nach dem Internet (2018). Samostalno je objavio studije Das ortlose Kino. Über Marguerite Duras (2001) i Filmgeschichte als Kinogeschichte. Eine kleine Theorie des Kinos (2019).
Prijevod na engleski: Laura Walde
Layout: Dejan Dragosavac Ruta
210 stranica
Izdavač: Multimedijalni institut
ISBN: 978-953-7372-47-7