Kevin Jerome Everson (1965.) važno je ime na suvremenoj nezavisnoj američkoj filmskoj sceni, i njegov rad je posljednje vrijeme bio u fokusu najznačajnijih festivala i izložbi. U svojim radovima Everson eksponira Ameriku van društvenih centara, nevidljivu ali nepobijeđenu, Ameriku zbijene svakodnevice. Formalnom izgradnjom, kombinirajući materijalnost filma s dokumentarnim prikazom i poetskom organizacijom slike, njegovi filmovi podsjećaju na vješto konstruirane filmske skulpture. U dvodnevnom programu predstavljamo filmski opus Kevina Jeromea Eversona, a kroz razgovore o suvremenom filmskom formalizmu upoznat ćemo se s autorovim pristupima i strategijama.
Riječima Kevina Jeromea Eversona: S osjećajem mjesta i povijesnim istraživanjima, moji filmovi kombiniraju unaprijed osmišljene i dokumentarne elemente s obilnim elementima formalizma. Predmet mojih radova su geste, ili zadatci, uzrokovani određenim uvjetima u životu Afroamerikanaca radničke klase i drugih ljudi afričkog podrijetla. Uvjeti su obično fizičke, društveno-ekonomske okolnosti ili vrijeme. Umjesto standardnog realizma, biram strategije koje svakodnevne radnje i izjave apstrahira u kazališne geste, u kojima se arhivske snimke ponovno montiraju ili odglumljuju, stvarni ljudi izvode inscenacije temeljene na vlastitim životima i povijesnim promatranjima koja se miješaju sa suvremenim narativima.
Moj nedavni filmski rad još uvijek obuhvaća slično stanje, ali me sve više zanima prekid dokumentarnih scena apstraktnim, formalnim scenama, situacijama u kojima se nužnost sudara sa slučajnošću. Slučajnost je scena koja izgleda kao da je izvađena iz arhivskih snimaka, nesreće ili pogreške u stvarnom filmskom materijalu, dok je nužnost zaplet ili lik koji pokreće film. Zadovoljan sam kad se te kvalitete sudaraju u obliku forme, jer to onda postaje igra ambivalentnog odnosa između umjetnosti i naracije, činjenice i fikcije. Na kraju, vjerujem da ću raditi na taj način i ubuduće vidjeti svoj rad kao čisti oblik.
— gostovanje KJ Eversona realiziramo u suradnji s filmologom i filmskim programatorom Gregom de Cuirom
** Raspored programa **
Četvrtak 30.5.
17h MaMa – Kava s autorom
19h Kino Europa / Dvorana Müller – projekcija filmova:
▶ Polly One, 2018, 6 min
▶ R-15, 2017, 5 min
▶ IFO, 2017, 10 min
▶ Polly Two, 2018, 13 min
Razgovor nakon filmova
20h Kino Europa / Dvorana Müller -projekcija filmova:
▶ Oscar at 8903 Empire, 2016, 2 min
▶ Sound That, 2014, 12 min
▶ Richland Black & White, 2018, 3 min
▶ Ear, Nose and Throat, 2016, 10 min
▶ Grand Finale, 2015, 5 minRazgovor nakon filmova
Petak 31.5.
14h DokuKino KIC – projekcija filma:
Materials of visions: forms of usage and interpretation: panel razgovor o mogućnostima korištenja materijalnosti filma kao izražajnog sredstva, kako analognog tako i digitalnog. Zanima nas formalna izgradnja audio-vizualnih djela kroz različite tehnologije te značenja koja njihova upotreba uspostavlja. Panel će se temeljiti na autorskim praksama. U razgovoru sudjeluju: Slobodan Jokić (Dan Oki), Vladislav Knežević, Kevin Jerome Everson i ostali.
19h DokuKino KIC – projekcija filmova:
▶ Rhinoceros, 2013, 7 min
▶ Tonsler Park, 2017, 80 min
Razgovor nakon filmova