Medijska pismenost – imperativ digitalnog doba i danas jedna od temeljnih funkcionalnih pismenosti – nezamisliva je bez razumijevanja fotografije. U dobu “alternativnih istina”, sveprisutnog društva nadziranja i relativno jednostavne manipulacije slikom, “Fotografija kao dokaz” Ane Peraice djelo je nužno ne samo za razumijevanje karakteristika fotografije već i za interpretaciju istih u širokom rasponu od društvenih posljedica računalno posredovane komunikacije, preko diseminacije audio-vizualnog sadržaja i forenzičke analize, do filozofijskih, etičkih i estetskih interpretacija.
Knjiga povezuje tehničko-tehnološke karakteristike medija s društveno-humanističkom nadgradnjom – poduhvat iznimno rijedak u domaćoj, ali i prevedenoj literaturi. “Fotografija kao dokaz” nadrasta takav pristup i pokazuje, između ostaloga, da je za kvalitetno razumijevanje svakog medija nužno poći od i poznavati njegove intrinzične kvalitete, ograničenja i mogućnosti aplikacije, čime predstavlja izniman i jedinstven doprinos domaćoj literaturi na području estetike fotografije, ontologije fotografske slike, vizualne kulture i povijesti umjetnosti, kao i sociologije fotografije.
U svojem zagrebačkom predavanju autorica će dati uvod i osvrt na vlastita istraživanja.
Ana Peraica nastavlja obiteljsku fotografsku tradiciju koja datira još iz 1934. godine: kćer je fotografa Dražena Perajice, te unuka fotografa i kamermana Antonija Perajice, iz Atelijera Perajica sa splitskog Peristila. Fotografijom se bavi od malih nogu, kako praktično, tako i u znanstvenim i stručnim teorijskim radovima, koja je objavljivala u brojnim važnim internacionalnim tiskovinama.
moderira: Igor Marković