Radionica koja se u MaMi održava u sklopu 25 FPS festivala usredotočit će se na na bitna načela kinematografije i ljudske percepcije, ispitujući ih iz različitih perspektiva. Dodirujući oboje praktično s izravnim razigranim pristupom dok istovremeno predstavlja različite načine razmišljanja o medijima, kreativnom procesu i ljudskom razmišljanju u širem kontekstu. Priča o svjetlu kao središnjem elementu ljudske povijesti. Čin projekcije kao artikulacije svjetla. Kako rade projektori. Kako funkcionira naš vid. Zašto je blještavo svjetlo tako fascinantno. Kakav je odnos između instrumenta i njegovog korisnika i kako to utječe na sve, na temelju nekih provokativnih misli Viléma Flussera. Jesmo li mi jedinstveni umjetnici ili samo kopija majmuna? Promatranje filma iz perspektive medijske arheologije. Evolucija medija. Razigrani zamah od McLuhansove “medij je poruka” do “medij je masaža”. Zaronite u pretkinematografsko doba, s djedom filma Janom Evangelistom Purkyněom, genijalnim znanstvenikom iz 19. stoljeća , koji je riskirao vlastiti život u raznim eksperimentima u potrazi za razumijevanjem načina na koji funkcionira naš vid. Sve to kako bi dao temelj i prije svega inspiraciju za svačiji kreativni rad. Sve to rečeno iz osobne perspektive moje prakse, koju ću rado podijeliti.
Jan KULKA (1985., Čehoslovačka) praški je redatelj eksperimentalnih filmova. Studirao je klasičnu animaciju na UTB Zlín i filmsku montažu na FAMU Prag. Kulkini jedinstveni radovi istražuju mogućnosti analognog filma u suvremenom kontekstu, otkrivajući temeljne principe filmskog medija, njegovu fenomenologiju i fiziologiju percepcije kroz filmske izvedbe uživo s projektorima izrađenim po narudžbi vlastitog dizajna koje on naziva Arheoskopi.