* Otvorenje izložbe je u 19 sati, a performans Jana St. Wernera uz gostovanje Michaela Akstallera i Rudyarda Schmidta počinje u 20 sati u dvorani Gorgona.
Muzej suvremene umjetnosti predstavlja samostalnu izložbu Jana St. Wernera, istraživača i umjetnika zvuka, te kompozitora eksperimentalne elektronske glazbe, pod nazivom Vibracepcija: istrage valnog prostora. Izložba transformira prostor Muzeja u zvučni ambijent, koristeći zvuk kao alat za aktivaciju prostora i arhitekture. Precizno usmjereni zvučni valovi oblikuju prostor stvarajući dinamične zvučne krajolike koji se mijenjaju ovisno o kretanju posjetitelja. U unutarnjim dijelovima Muzeja postavljeni su paneli koji usmjeravanjem zvučnih valova stvaraju nepredvidive rezonance i promjene u percepciji arhitekture zgrade, nadovezujući se na interaktivne zvučne panele autora Dvorišta uzbudljivosti postavljene na plato MSU-a u rujnu 2024.
Temeljena na Wernerovom konceptu vibracepcije, koji naglašava da stvarnost i pamćenje postoje u stalnoj međuigri, poput izvora zvuka i eha koji se međusobno pretapaju i zamjenjuju, izložba istražuje zvuk kao vibraciju u dijalogu sa stvarnošću, percepcijom i pamćenjem, propitujući na koji način ona oblikuje naš doživljaj i odnos prema prostoru i vremenu. Zvuk se u tom procesu ne pojavljuje samo kao rezultat vibracije zraka, već kao sredstvo istraživanja, u kojem se izvori zvuka i njihovi odjeci neprestano isprepliću i mijenjaju. Pamćenje igra ključnu ulogu u ovom procesu: ono djeluje poput zvučnog eha, ne zadržavajući se u stabilnom obliku, već se stalno preoblikuje kroz nove slojeve sjećanja, iskustava i konteksta. Tako se, baš kao i zvuk u prostoru, pamćenje nanovo slaže, a granica između izvora i eha postaje nejasna. Unutar ovog konceptualnog okvira, izložba u MSU postaje polje vibracija, gdje se posjetitelji nalaze u prostorno-zvučnim uvjetima koji zbunjuju osjetila, brišu linearne odnose uzroka i posljedice te potiču na drugačije slušanje te percepciju prostora i stvarnosti.
Koncept vibracepcije Werner je prvi puta predstavio u MSU u rujnu 2024. u formi Vibracepcijske ploče, vibrirajuće instalacije smještene na južni plato pored glavnog ulaza u MSU. Ploča, izrađena za potrebe istraživačkog projekta SONCITIES Sveučilišta Oxford, istovremeno služi kao vibrirajuća struktura i platforma za istraživanje percepcije vibracija – vibracepcije. Projekt proizlazi iz Wernerovog dugogodišnjeg zanimanja za zvuk kao prostorno djelovanje, a njegove anarhične arhitekture koriste zvuk i psihoakustiku kako bi preispitale tradicionalne arhitektonske oblike.
Tijekom trajanja izložbe održat će se performansi, eksperimentalne izvedbe, i diskurzivni program, kao i promocija publikacije koja sadržava teorijske tekstove, kraće koncepte, razgovore, umjetničke kolaže, te okuplja istaknute stručnjake i teoretičare zvuka, vibracija, arhitekture i prostora.
Projekt je ostvaren u suradnji s Multimedijalnim institutom MaMa.
Izložba i publikacija omogućeni su sredstvima Grada Zagreba i Ministarstva kulture i medija RH. Projekt je financiran sredstvima Europskog istraživačkog vijeća (ERC) u sklopu istraživačkog i inovacijskog programa Europske Unije, Obzor 2020, kao dio projekta Sonorous Cities: Towards a Sonic Urbanism (programski ugovor br. 865032). Organiziran je uz podršku i suradnju Muzeja suvremene umjetnosti u Zagrebu.
Kustosica: Ana Škegro