Umjetnička praksa Carlosa Martiela kritika je strukturalnog rasizma i političkog sistemskog historijskog nasilja nad svim društveno marginaliziranim tijelima, crnim, ženskim, HIV pozitivnim, seksualno i rodno nenormativnim, queer, imigrantskim tijelima te generalno nastupa kao osuda dominantne sj. američke i eurocentričke diskurzivne i društvene stigmatizacije drugosti.
Autor prepoznaje tijelo kao subjekt i objekt vlastitih angažiranih umjetničkih interesa. Nacionalnoj simbolici nasuprot, strateški postavlja fizički,mentalno i emotivno rubno tijelo koje trpi, izdržava i prkosi. Tijelo se ovdje pojavljuje kao arhiv, dokument, materija te svjedok sistemske eksploatacije i dugotrajnog nasilja.
Carlos Martiel (1989, Havana) živi i radi u New Yorku i Havani. Diplomirao 2009. pri National Academy of Fine Arts “San Alejandro,” u Havani. Izlagao na: Bijenale Amerike, SAD; 4. Bijenale u Vancouveru, Kanada; 14. Bijenale u Sharjahu, UAE; 14. Cuenca bijenale, Ekvador; 57. Venecijansko bijenale, Italija; Casablanca bijenale, Maroko; Bijenale “La Otra”, Kolumbija; Bijenale u Liverpoolu, UK; Pontevedra bijenale, Španjolska; Havana bijenale, Kuba. Dobitnik je mnogih priznanja za svoj rad; Franklin Furnace Fund, New York; “CIFOS Grants & Commissions Program Award”, Miami; “Arte Laguna”, Venecija. Izlaže te realizira performanse u muzejima i kulturnim institucijama diljem svijeta, od kojih se izdvajaju: Solomon R. Guggenheim Museum, New York; Centro de Arte Contemporáneo, Quito, Ekvador; The Museum of Fine Arts Houston, Houston; The Leslie-Lohman Museum of Art, New York, USA.; Padiglione d’Arte Contemporanea, Milano, Italija; The São Paulo Museum of Art, São Paulo, Brazil; The Museum of Latin American Art, Long Beach, SAD; National Museum of Fine Arts, Havana, Kuba; El Museo del Barrio, New York, USA; Stedelijk Museum, Amsterdam, Nizozemska.