Nakon šta će u “Raspadu Jugoslavije na filmu” (Biblioteka XX vek, 2009) i “Kinu drugim sredstvima” (Muzej savremene umetnosti Beograd & Filmski centar Srbije, 2012) artikulisati svoja osnovna promišljanja o estetičkim i političkim implikacijama filma, u svoje sledeće tri knjige Pavle Levi na praktičan način demonstrira svoje teorijske pozicije.
U saradnji s dizajnerom Andrejom Dolinkom i Multimedijalnim institutom, svojim izdavačem iz Zagreba, Levi će u “Cimanju slike” (2019, objavljeno zajedno s beogradskim Fakultetom za medije i komunikacije), “Minijaturama” (2021) i “Hypnos in Cineland” (2022) svoj koncept kina drugim sredstvima proširiti na medij knjige, prevazilazeći time okvire uobičajenih filmoloških istraživanja.
To se posebno tiče najrecentnijih naslova — “Minijature” i “Hypnos in Cineland” — koji već svojim nestandandardnim dimenzijama i izgledom plene pažnju.
“Minijature” su splet kratkih analitičkih osvrta na politiku filmske forme u nekim od najzanimljivijih ostvarenja iz savremene kinematografije na jugoslovenskom prostoru, dok u slikovnici na engleskom jeziku “Hypnos in Cineland” glavni lik knjige promoviše ono što autor naziva epistemološkim užitkom generalizirane filmofilije.
U razgovoru učestvuju Pavle Levi, Milica Tomić i Ognjen Glavonić, a moderira Petar Milat.
***
Pavle Levi je redovni profesor istorije i teorije filma na univerzitetu Stanford u Kaliforniji. Dobitnik je nagrade “Nebojša Popović” u 2021. za doprinos promociji i kritičkom promišljanju filmske umetnosti i kulture.