Festival angažiranog autorskog filma

Human Rights Film Festival • 2022

 

Dvadeseto izdanje Human Rights Film Festivala posvećenog ljudskopravaškim temama i autorskom filmu održat će se od 4. do 11. prosinca 2022. godine u kinima Tuškanac, Kinoteka, Dokukinu KIC te klubu Močvara. 

Filmski program započinje u nedjelju, 4. prosinca u Kinu Tuškanac filmom Godine super osmice dobitnice Nobelove nagrade za književnost Annie Ernaux kojeg autorski supotpisuje sa sinom Davidom Ernaux-Briotom. Film čine obiteljski filmovi snimljeni između 1972. i 1981. godine koji predstavljaju više od puke obiteljske arhive i funkcioniraju kao zrcalo načina života i društva u desetljeću nakon 1968. te direktno utječu na teme kojima se bavi u svom šezdesetogodišnjem stvaralačkom životu. Proslavljena redateljica dokumentarnih filmova Alice Diop za svoj se igrani prvijenac, sudsku dramu Saint Omer, inspirirala istinitom pričom o čedomorstvu u kojoj je žena navodno ostavila svoju 15-mjesečnu kćer na francuskoj plaži prepustivši je klimi i smrti. Diop, i sama trudna u vrijeme slučaja koji je potresao Francusku, nastoji istražiti “veliko univerzalno pitanje” našeg odnosa s majčinstvom, kao i dekonstruirati kontinuirano nasilje nad crnkinjama u francuskom društvu.

Premijerne projekcije imat će najnoviji igrani filmovi redatelja specifičnog prosedea: Ulricha Seidla, Jana Panahija i Alberta Serre. Film Sparta Ulricha Seidla prati pedofila koji odlazi u najsiromašnije dijelove Rumunjske gdje pod krinkom učitelja juda iskorištava djecu i njihove neobrazovane roditelje. Nema medvjeda Jafara Panahija, autora kojeg su iranske vlasti osudile na šestogodišnju zatvorsku kaznu ove godine u srpnju, dirljiva je meditacija o nezaustavljivoj umjetničkoj kreativnosti na granici misteriozne metafikcije i slepstik komedije. Najambiciozniji film Alberta Serre do sad, Priča s Pacifika, eliptičan je politički i kolonijalni triler prožet proturječjima, nagađanjima i moralnom dvosmislenošću, kojim autor ukazuje na imperijalističku korupciju i ispraznost velikih političkih diskursa.

U posebnom programskom fokusu ovogodišnjeg HRFF-a su četiri dokumentarna filma Mantasa Kvedaravičiusa, litvanskog redatelja kojeg su ubili ruski vojnici dok je snimao u ukrajinskom Mariupolju početkom travnja ove godine: Barzah, Mariupolis, Mariupolis 2, Partenon, te dva najnovija dokumentarna filma Sergeja Loznice iz 2022. godine: Prirodna povijest uništavanja o neadekvatnom odgovoru njemačke poslijeratne književnosti na stradanja vlastita naroda za vrijeme Drugog svjetskog rata, te Kijevski proces o “Kijevskom Nürnbergu” iz 1946., jednom od prvih sudskih procesa koji naciste i njihove suradnike drži odgovornima za počinjene zločine počinjene. Propagande radi, produkcijski tim Moskovskog središnjeg dokumentarnog studija popratio je događanje, no snimljeni se materijal ipak nigdje nije prikazivao sve do sad.

Programski poslovično snažno prisutnu autorsku filmsku produkciju regije ove godine na HRFF-u, među ostalima, predstavlja novi film Mladena Kovačevića koji se nakon šljokicama posute kapitalističke more u filmu Sretan Božić, Yiwu (2020), na HRFF vraća medicinskim dokumentarnim trilerom Još jedno proleće o epidemiji variole vere (velikih boginja) u Jugoslaviji 1972. godine; Da li ste videli ovu ženu? Matije Gluščevića iDušana Zorića svjetsku je premijeru imao na Mostri, a priča osredovječnoj ženi Draginji (Ksenija Marinković) koja kroz tri različita života pokušava “da iskoči iz svoje kože”; te Mekani brodovi, film posvećen kazališnoj grupi Kulga glumište preminulog multimedijalnog umjetnika Željka Zorice Šiša koji će biti premijerno prikazan na njegov rođendan, u petak, 9. prosinca. Svojim drugim dugometražnim filmom Afterwater prikazanim na ovogodišnjem Berlinaleu na HRFF se vraća Dane Komljen, a hrvatsku premijeru imat će nagrađivani dokumentarni film Pomrčina Nataše Urban. U kratkometražnom programu prikazujemo film Banija Nebojše Slijepčevića  i Refrakcije Vladislava Kneževića koji će na HRFF-u imati svjetsku premijeru.

Ulaz na sve festivalske projekcije i govorne programe je slobodan.

 

POPIS FILMOVA 20. HUMAN RIGHTS FILM FESTIVALA:

Saint Omer, r. Alice Diop
Eami, r. Paz Encina
Godine super osmice, r. Annie Ernaux & David Ernaux-Briot
Afterwater, r. Dane Komljen
Još jedno proleće, r. Mladen Kovačević
Barzah, r. Mantas Kvedaravicius
Mariupolis, r. Mantas Kvedaravicius
Mariupolis 2, r. Mantas Kvedaravicius
Partenon, r. Mantas Kvedaravicius
Kijevski proces, r. Sergej Loznica
Prirodna povijest uništavanja, r. Sergej Loznica
Nema medvjeda, r. Jafar Panahi
Sparta, r. Ulrich Seidl
Priča s Pacifika, r. Albert Serra
Da li ste videli ovu ženu?, r. Matija Gluščević, Dušan Zorić
Varljiva svjetlost, r. João Pedro Rodrigues
Casa Susanna, r. Sebastien Lifshitz
Ljubav, smrt i njemačke marke, r. Cem Kaya
Nemir, r. Cyril Schäublin
Provincijska bolnica, r. Ilian Metev, Ivan Chertov, Zlatina Teneva
Banija, r. Nebojša Slijepčević
Refrakcije, r. Vladislav Knežević
Kako spasiti mrtvog prijatelja, r. Marusya Syroechkovskaya
Pomrčina, r. Nataša Urban
Mekani brodovi, r. Željko Zorica
De humani corporis fabrica, r. Verena Paravel & Lucien Castaing Taylor

 

više