Računalni kapital

Vizualni kolegij Multimedijalnog instituta zajedno s Filmskim mutacijama – festivalom nevidljivog filma – 04.12.2013. (srijeda) na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu organizira predavanje američkog teoretičara Johathana Bellera.

Beller će izlagati o arhivima vidljivog i logistici vizualiziranja i s obzirom na povijest vizualnosti (“… i izgrađenog okoliša kao i rase, roda, klase, kolonijalizacije, industrijalizacije i imperijalizma – i dalje strukturira vizualizaciju po linijama psihoanalize, fetišizma, klase, rasizma, seksizma i nacionalizma”) i digitalne kulture.

Jonathan Beller je profesor na institutu Pratt, te istaknuti teoretičar filma. U fokusu njegovih istraživanja su vizualna kultura, medijska teorija, geopolitika, anti-imperijalističke borbe, kinematografija Trećeg svijeta te mijene suvremenog kapitalizma.

Ističemo njegove studije: The Cinematic Mode of Production: Attention Economy and the Society of the Spectacle [2006.] i Acquiring Eyes: Philippine Visuality, Nationalist Struggle and the World-Media System [2006.]

Predavanje je realizirano u sklopu umjetničko-istraživačkog projekta Izvedbene dramaturgije i slike vremena Odsjeka dramaturgije Akademije dramske umjetnosti u Zagrebu, uz suradnju Odsjeka Filmske i TV režije, a u okviru međunarodnog projekta TIMeSCAPES: Slike i izvedbe vremena u kasnom kapitalizmu. Partneri projekta: BADco. (Zagreb), Maska (Ljubljana), Science Communications Research (Beč), Teorija koja hoda (Beograd) i Film-protufilm (Zagreb). Projekt TIMeSCAPES je podržan od programa Culture 2007-2013.

više