X

Kino emancipacije

Kino emancipacije, drugi dio – “Dama u jezeru”

srijeda, 24.02.2016, 20:00h @ MaMa

Mizanscena kao inscenacija, dijegeza, uprizorenje filmskoga fikcijskog svijeta za pokretnu kameru ÔÇô me─Ĺutim, ┼íto kad se dogodi svojevrsna radikalna, “totalna mizanscena”, odnosno kad je ono ┼íto kamera “vidi”, tj. prikazuje doslovce ono ┼íto vidi lik, odnosno ono ┼íto na ekranu vidi gledatelj?

Poznati film noir “Dama u jezeru” (Lady in the Lake, 1947), u re┼żiji glumca Roberta Montgomeryja, bio je sve do filma “Enter the Void” (2009) Gaspara No├ęa vjerojatno jedini primjer fikcijskoga / igranoga / narativnoga komercijalnog dugometra┼żnog filma dosljedno snimljenoga iz subjektivne vizure pripovjeda─Źa (P.O.V.). Oko kamere doslovce je postalo oko gledatelja, desetlje─çima prije videoigara i pornografskoga digitalnog videa.

Film je adaptacija tri godine starijega “hard boiled” kriminalisti─Źkog romana Raymonda Chandlera, tj. poku┼íaj da se na film prenese prozno pripovijedanje u prvome licu karakteristi─Źno za Chandlerov roman. Premda je zaradio u kinima, radikalni re┼żijski postupak otu─Ĺio je i fanove Chandlera i fanove film noira.