X

Predavanje Marine Vishmidt i Anthonyja Ilesa

Making Doing Nothing and Cleaning it All Up – The Artist as Housewife from Elizabeth Gurley Flynn to Chantal Akerman

četvrtak, 31.03.2016, 17:00h @ Kino TuŔkanac

U izlaganju ćemo se usredotočiti na odnos rasprava o dokidanju vlastite pozicije podčinjenosti i izvedbe negacije u feminističkim umjetničkim i filmskim praksama ā€“ dakle na Å”trajk i sabotažu iz rakursa ženskog rada, bilo da je riječ o umjetničkom ili kućanskom radu. Proteklih desetljeća odnos između proizvodnje i druÅ”tvene reprodukcije žariÅ”na je tema tih praksi. Prikazivanje radnica ili ženskog rada čini snažnu liniju koja se provlači kroz politiku slike feminističke umjetnosti i filma. Međutim, postoji i jedna druga, možda donekle neizravna linija u radovima u kojima se umjetnice identificiraju s pozicijom radnice, ali pritom nije izvjesno je li njihov rad proizvodan, reproduktivan ili jednostavno neproduktivan. Feminizam može zaoÅ”triti pomalo rutinsko pozivanje na ā€œnesvrhovitu svrhuā€ zapadne umjetnosti ne zadovoljavajući se potpunim pražnjenjem vrijednosti rada i uvlačeći ga u dijalog s danaÅ”njim raspravama o dokidanju vlastite pozicije podčinjenosti u queer, komunističkoj i crnačkoj teoriji.

Polazeći od ovih diskusija pokuÅ”at ćemo analizirati oblike (samo-)dokidanja i negacije kako se pojavljuju u konkretnim slučajevima umjetničke proizvodnje i ukazati na sistemske rezonance s entropijom kapitalističkog druÅ”tva u danaÅ”njem trenutku.

 
O predavačima:

Anthony Iles je londonski kritičar i književnik. Trenutno je doktorand na SveučiliÅ”tu Middlesex. Urednik je časopisa Mute i Cesura//Acceso – Journal for Music Politics and Poetics. Koautor je knjiga Noise & Capitalism, No Room to Move and All Knees and Elbows. Nedavno je uredio zbornik o pisanju i krizi pod naslovom Anguish Language.

Marina Vishmidt je londonska publicistiknja i kritičarka čiji rad se fokusira na pitanja umjetnosti, rada, materijalnosti i oblika vrijednosti. Upravo je doktorirala na Queen Mary u Londonu na temu: ā€œSpeculation as a Mode of Production in Art and Capitalā€. Redovno piÅ”e u katalozima, zbornicima i časopisima kao Å”to su Mute, Afterall, Parkett i Texte zur Kunst. Također, sudjeluje u kolektivnim projektima Full Unemployment Cinema i Cinenova. Trenutno piÅ”e knjige s Kerstin Stakemeier o politici autonomije i druÅ”tvene reprodukcije u umjetnosti.