Selektorski tim Human Rights Film Festivala pripremio je filmski program za Zelenu akademiju u Komiži (otok Vis), koja je 2018. naslovljena Moving Beyond Fragments.
Prikazujemo sljedeće filmove:
— Jakob Brossmann : Lampeduza zimi [Austrija, 2015. / 93’]
Dokumentarac austrijskog redatelja o talijanskom “izbjegličkom otoku”, Lampeduzi. Otok je u čvrstom zagrljaju zimske otužnosti; turisti su otišli, a preostale izbjeglice pokušavaju doći do kontinenta. Kad se zapali stari trajekt koji povezuje otok s kopnom, gradonačelnica i lokalni ribari kreću u borbu za novi brod. Malena zajednica na rubu Europe u očajničkoj je borbi za solidarnost s onima koje mnogi smatraju uzrokom trenutne situacije: ljudima s afričkih brodova. Upečatiljivi umjetnički prikaz aktualne migrantske krize.
— Yorgos Avgeropoulos : Do zadnje kapi: tajni rat za vodu u Europi [Grčka, 2017. / 59’]
Dok Europa proživljava ne samo ekonomsku krizu već i krizu moralnih vrijednosti, milijuni europskih građana zahtijevaju odgovor na ključno pitanje: je li za Europsku uniju voda komercijalni proizvod ili ljudsko pravo? Do zadnje kapi u razdoblju od četiri godine slijedi trag novca i korporativnih interesa u trinaest gradova i šest zemalja Europske unije. Dokumentarac o vodi reflektira suvremene europske vrijednosti i kvalitetu europske demokracije.
— João Dumans, Affonso Uchoa : Arabija [Brazil, 2017. / 97’] __ hrvatska premijera
Arabija prikazuje radništvo i siromaštvo drugačije od dosad učinjenoga u suvremenoj iberoameričkoj kinematografiji. Rođen po književnom predlošku s jakim kazališnim utjecajima, film prikazuje svakodnevni život radnika kao kratku, inventivnu alegorijsku priču, neustrašenu grubošću i nasiljem latinoameričke stvarnosti. Film pokazuje naličje priče o brazilskom društvenom i gospodarskom rastu u zadnjih deset godina; sažetak je to bezbrojnih anonimnih života koji postoje između marginalnosti i rada jednog od najzanimljivijih novih glasova u svjetskom filmu.
— Igor Grubić : Kako se kalio čelik [Hrvatska, 2018. / 12’]
Otac vodi sina u napuštenu tvornicu u kojoj je nekad radio. Zgrada je odavno svedena na raspadajući simbol novog sustava. Pa ipak, prostor će nakratko biti oživljen snimljenim scenama radničke solidarnosti, nadahnjujući malu gestu prkosa. Taj će se simbolički čin pretvoriti u trenutak katarze i ponovno uspostaviti odnos između oca i sina. Igor Grubić jedan je od međunarodno najprepoznatijih suvremenih hrvatskih umjetnika, čiji radovi uključuju intervencije u javnim prostorima, fotografiju i video.
— Goran Dević : Buffet Željezara [Hrvatska, 2017. / 61’]
Erna i Dževad vlasnici su kafića u blizini sisačke Željezare, kompleksa koja je nekoć bio jedan od najvećih takve vrste u Istočnoj Europi. Sniman tjedan dana prije službenog zatvaranja kafića, dokumentarac slijedi niz razgovora između uzgrednih posjetitelja i stalnih gostiju koji razgovaraju o načinima odlaska u Njemačku – novu utopiju bivših socijalističkih radnika. Jedan od najvažnijih hrvatskih dokumentaraca u posljednjem desetljeću.
RASPORED PROJEKCIJA
24.08. (četvrtak) u 21:00 : Lampeduza zimi
26.08. (subota) u 21:00 : Do zadnje kapi
28.08. (ponedjeljak) u 23:00 : Arabija
29.08. (utorak) u 21:00 : Kako se kalio čelik + Buffet Željezara