Institut Tomislav Gotovac, Multimedijalni institut i Hrvatski filmski savez organiziraju američku promociju knjige „Tomislav Gotovac – Life as a Film Experiment“ praćenu projekcijama filmova Tomislava Gotovca.
U suradnji s Harriman Institute na sveučilištu Columbia i Perforations New York/Domino, krajem listopada njujorškoj će publici biti predstavljena monografija Slobodana Šijana o ikoničkom filmskom, vizualnom i performerskom umjetniku, kao i izbor najznačajnijih filmova iz Gotovčeva opusa.
U srijedu, 24. listopada u 17.00 u prostoru Harriman Institute (Columbia University), na promociji knjige će uz autora, Slobodana Šijana, sudjelovati Pavle Levi [Stanford University], Dijana Jelača [Brooklyn College] i Petar Milat [Multimedijalni institut], a diskusiju će moderirati Aleksandar Bošković [Columbia University].
Dan kasnije, u četvrtak 25. listopada u 19.00 u Anthology Film Archives, jednom od najznačajnijih svjetskih centara avangardnog filma, biti će prikazani “Prijepodne jednog fauna” [1963], “Pravac” (Stevens–Duke) [1964], “Plavi jahač” (Godard–Art) [1964], “Kružnica” (“Jutkevich–Count”) [1964] i “Glenn Miller I.” (“Srednjoškolsko igralište I.”) [1977].
Nakon projekcija, Pavle Levi će biti domaćin Slobodanu Šijanu u Q&A.
Slobodan Šijan stvorio je knjigu o umjetniku od umjetnika, izdašno koristeći i miješajući osobna sjećanja, naraciju, svjedočanstva i arhivski materijal. Izobilje vizualnog materijala, kao i iznimno grafičko oblikovanje čine da se knjiga, rađena montažno-kolažnom logikom, čita kao film. Takav pristup rekonstrukcija je interakcije Toma Gotovca sa stvarnošću, filmom i umjetnošću, umjetnika koji je bio istovremno i lakmus i palimpsest jednog ubrzano mijenjajućeg vremena. Knjiga, stoga, funkcionira i kao osobna kontekstualizacija burnog umjetničkog razdoblja u Jugoslaviji, uključujući „crni talas“ i Nove tendencije kojih je Gotovac bio aktivnim sudionikom.
Prikazivanje filmova Tomislava Gotovca komplementarno je, i donekle nužno, knjizi koja je i pokušaj razumijevanja nekih od procesa koji su utjecali na nastanak Gotovčevih filmova i na formiranje njegovih umjetničkih postupaka. Kako kaže Hrvoje Turković: „Osobita metodološka strukturalnost postaje ključna ‘tema’ filma. Po ovim osobinama Gotovčevi filmovi daju originalni (i vremenski pionirski) doprinos uobličenju osobitog usmjerenja u sklopu eksperimentalnog (avangardnog) filma, kasnije poznatog pod odrednicom strukturalistički film.“
Iznimna i jedinstvena sposobnost Toma Gotovca da rekonstruira filmski jezik i u narativnom i eksperimentalnom i u strukturalističkom radu ovim će događanjem po prvi puta biti dosljedno i cjelovito predstavljena američkoj publici.