U okviru hakerske kulture, znanje se najčešće prenosi kroz radionice i neformalne razmjene vještina. To su prakse koje potiču osjećaj pripadnosti nekoj zajednici ali su istovremeno i formati u kojima se formiraju i potvrđuju “najbolje” prakse ili uobičajeni načini izrade DIY tehnologija i prototipa. No, kakvo se znanje može proizvesti na radionici koja problematizira tipove vještina koje se razmjenjuju, načine na koji se vještine dijele, tko je involviran u razmjenu, što je to što se smatra “najboljom praksom” i zašto. Takav tip radionice može omogućiti istraživanje subjektivnosti, procesa identifikacije ili samih tehnoloških DIY zajednica okupljenih oko određenih praksi koje se njeguju (u opreci s praksama koje se marginaliziraju ili potpuno izbjegavaju). Kao nastavak istraživanja različitih DIY tehnoloških zajednica koje nastoje uspostaviti alternativne prakse onkraj dominantnog hacker/maker diskursa, ova radionica istražuje definiciju tehnologije, vještina i vrijednosti. Namjera radionice je odmaknuti se od razumijevanja da postoji jedan, najbolji način na koji se stvari rade te naglasiti važnost različitih pristupa i raznolikosti znanja koje članovi zajednice imaju o okruženju, alatima, materijalima i iskustvima.
Koristeći ovu radionicu kao sredstvo istraživanja, simulirat ćemo eksperimentalne metode koje omogućuju analizu dijaloga koji se otvara tijekom prakse, a što voditeljica radionice Ellen K Foster razvija kao metodu kritičke radionice. Radionica počinje s otvorenom raspravom i razmjenom iskustava iz područje tehnološke kulture. Nakon toga će se polaznici kratko upoznati s lemljenjem ne bi li izradili zvučni aparat koji omogućava novo iskustvo materijalnosti – kontaktni mikrofon. Kontaktni mikrofoni funkcioniraju drugačije od običnih mikrofona zato što bilježe fizičke vibracije, a ne vibracije zvučnih valova koje se šire zrakom. Primjerice, ako ih se prikači za vrata, kontaktni mikrofon će pojačati zvuk nečijeg kucanja na vrata ili rezonantnu frekvenciju kojom vrata vibriraju kada se pogode. Kontaktni mikrofoni omogućavaju drugačije osjetilno iskustvo materijalnog svijeta i novi način razumijevanja svakodnevnih objekata, tehnologije, naših života. Za sudjelovanje na radionici nije potrebno prethodno znanje, a materijali za radionicu će biti osigurani u MaMi. Sudjelovanje na radionici je besplatno ali sve zainteresirane molimo da se prijave na mama@mi2.hr.
Ellen k Foster je doktorandica na odjelu Znanosti i tehnologije pri Rensselaer Polytechnic Institute u Troyu, NY SAD. Dodiplomski studij je završila na Sveučilištu Vassar gdje je stekla diplomu iz područja fizike i astronomije. Prije diplomskog studija radila je na nekoliko pozicija: bila je koordinatorica kliničkih istraživanja pri Sveučilištu u Pennsylvaniji i asistentica istraživačica za Chemical Heritage Foundation. Trenutni interes njezinih istraživanja je na makerskoj i hakerskoj kulturi, teme pristupa, osnaživanja, inkluzije i ekskluzije u diskursu i praksama različitih hakerskih i makerskih zajednica. Foster također istražuje feminističke epistemologije i kritičku pedagogiju kao korisne teorijske alate za analizu rada tih grupa.