Tijekom zadnjih pet desetljeća, američki filmaš Nathaniel Dorsky stvara jedinstvene filmske poeme. Svoj filmski rad počeo je kao pripadnik američkog filmskog undergrounda, djelujući zajedno s Andyjem Warholom, Stanom Brakhageom i Jonasom Mekasom. Njegovi se radovi direktno obraćaju filmskoj srži, elementima i njihovim međuodnosima: svjetlosti, ritmu, pogledu, rezu (…). Autorova privrženost celuloidu i preciznoj izradi filma […]
Marguerite Duras & Jean-Luc Godard: Dijalozi [2019 // 132 str. // prijevod: Zlatko Wurzberg / u suradnji sa Subversive Festivalom]
Tri dijaloga između Marguerite Duras i Jean-Luca Godarda sabrana u ovoj knjizi predstavljaju razgovor započet u 1979. [prvi dijalog, povodom snimanja Godardova filma Spašavaj tko može (život)], nastavljen u 1980. (drugi dijalog, u vezi filmskog projekta o incestu) i koji se završava 1987. godine (treći dijalog za televizijsku emisiju “Océaniques”). Između spisateljice i redatelja, radi […]
Lars Henrik Gass: Film and Art After Cinema [2019 // 210 str. // na engleski prevela: Laura Walde]
Direktor čuvenog festivala u Oberhausenu i filmolog, piše o estetičkim, medijskim i socijalnim konzekvencijama povlačenja filma iz kina, zastupajući tezu da je tek sada, kada je kino nestalo, moguće spoznati njegov pravi značaj.
Ana Peraica: Fotografija kao dokaz [2018 // 220 str.]
Kroz sedam poglavlja na 256 stranica (Dokazivost u fotografiji, Fotografija i filozofija, Fotografija kao znanje, Fotografija kao ontološki dokaz, Fotografija kao iskaz, “Filozofija fotografije”, Fotografija kao političko sredstvo) knjiga povezuje tehničko-tehnološke karakteristike medija s društveno-humanističkom nadgradnjom – poduhvat iznimno rijedak u domaćoj, ali i prevedenoj literaturi. Fotografija kao dokaz nadrasta takav pristup i pokazuje, između ostaloga, da je za kvalitetno razumijevanje svakog medija nužno […]
Slobodan Šijan: Tomislav Gotovac – Life as a Film Experiment [2018 // 386 str. // na engleski preveli: Greg de Cuir & Žarko Cvejić // u suradnji s Institutom Tomislav Gotovac i Hrvatskim filmskim savezom]
Slobodan Šijan je ovom monografijom (izvornik je objavljen 2012. kao Kino Tom – Antonio G. Lauer ili Tomislav Gotovac između Zagreba i Beograda, Muzej savremene umetnosti Beograd & Hrvatski filmski savez) odao dužnu poštu Gotovcu i njegovom jedinstvenom razumijevanju filmske umjetnosti. Na gotovo 400 stranica 48 poglavlja funkcionira kao 48 „kadrova“ analiza, citata, krokija i komentara, […]
Érik Bullot: Film i njegov dvojnik [2018 // 44 str. // preveli: Dorotea-Dora Held, Leonardo Kovačević]
Francuski redatelj i teoretičar Érik Bullot u svojoj knjizi Film i njegov dvojnik, iz koje smo preveli 2 eseja, shodno u uvodnom tekstu predloženoj tipologiji ‘kina drugim sredstvima’, razmatra pitanje što za filmski medij, kao i njegovu ontologiju ili politiku, znači tzv. performativni obrat.
Tanja Vrvilo & Petar Milat [ur.]: Zbornik_Reader [2007 // 216 p. // dvojezično izdanje]
Zbornik predstavlja izbor iz predavanja Vizualnog kolegija u razdoblju od 2004. do 2007. godine. Autori su Stephen Zepke, Cesare Casarino, Alexander Horwath te Akira Mizuta Lippit.
Alexander García-Düttmann: Visconti – uvidi u krvi i mesu [2005// 197 str. // prijevod: Dalibor Davidović], u suradnji s BLOK
García-Düttmann svoju studiju o Luchinu Viscontiju započinje hipotezom da filmovi talijanskog redatelja kao da uprizoruju jednu Adornovu misao – naime, da je upravo mogućnost ona koja zaprečuje utopiju, a ne ono što je neposredno dano i što nas okružuje. U pet poglavlja studije Düttmann razvija svoju početnu hipotezu, nastojeći pokazati u kojoj mjeri Viscontijeva djela […]
László Krasznahorkai & Max Neumann: UnutraJeŽivotinja [2014 // 47 str. // prijevod: Viktorija Šantić]
UnutraJeŽivotinja je zajednički rad Krasznahorkaija i njemačkog slikara Maxa Neumanna. Tekst, podijeljen u 14 kratkih poglavlja, je svojevrstan nastavak ili odgovor na priču Posljednji vuk.
László Krasznahorkai: Posljednji vuk [2012 // 40 str. // prijevod: Viktorija Šantić]
Glavni protagonist ove priče iz jedne rečenice za sebe kaže da je bivši filozof. Našao se u Ekstremaduri gdje će ga zaokupiti sudbina posljednjog vuka, a nemir (egzistencije) upada u ništa (smisla).